Tipy pre opatrovateľov

Myslite aj na seba

Starostlivosť o chorého kladie na rodinu množstvo nárokov. Uvidíte, že aj vaše vnímanie tejto neľahkej úlohy sa časom zmení. Postupne zistíte, že ste trpezlivejší, láskyplnejší a dokážete sa radovať aj z malých pokrokov. Nezriedka si opatrovateľ uvedomí, že čas, venovaný starostlivosti o milovanú osobu, priniesol pozitíva aj jemu samotnému. Fakt, že táto namáhavá práca vyčerpáva fyzicky aj duševne, ale zostáva. Starať sa o niekoho blízkeho znamená zdieľať s ním veľkú časť svojho času, vnímať aj jeho bolesti a starosti. Preto nezabúdajte ani sami na seba. Udržiavať duševnú aj fyzickú rovnováhu je veľmi dôležité. Správna a dostatočná výživa je dôležitá nielen pre vášho chorého, ale aj pre vás.

| Predchádzajúci: Riziko podvýživy |
| Pokračovanie: Výživa a operácia |

Nasledujúce desatoro vám pomôže udržať si duševnú rovnováhu aj pri náročnej starostlivosti o chorého. 

  1. Majte sa radi a neobviňujte sa, za chorobu svojho blízkeho nemôžete. 
  2. Urobte si čas aj na svoje koníčky a záujmy, nevzdávajte sa ich. 
  3. Dohovorte sa aj s ďalšími príbuznými, že vás budú schopní na nejaký čas zastúpiť, aby ste si mohli odpočinúť. Pokiaľ to nie je možné, spojte sa s opatrovateľskou službou. 
  4. Pokiaľ sa o chorého staráte dlhodobo, naplánujte si najmenej týždeň dovolenky, keď si úplne odpočiniete. 
  5. Stretávajte sa so svojimi známymi, nevzdávajte sa všetkých kontaktov. 
  6. Starajte sa o seba. Skutočnosť, že sa staráte o chorého, nie je dôvod na to, aby ste sa nemohli dobre a pravidelne najesť, pekne sa obliecť, upraviť, nalíčiť… 
  7. Nezabúdajte na primeraný pohyb. 
  8. Skúste starostlivosť čo najlepšie skĺbiť so svojím zamestnaním. Pokiaľ ste museli na nejaký čas kvôli starostlivosti prerušiť svoju prácu a plánujete sa neskôr opäť vrátiť do zamestnania, buďte v kontakte s prácou, ktorú robíte, udržiavajte si znalosti a vzdelávajte sa vo svojom odbore, aj keď momentálne nepracujete. 
  9. Stretávajte sa aj s ostatnými opatrovateľmi a vymieňajte si svoje skúsenosti.
  10. V ťažkých chvíľach si uvedomte, že nie ste sami. Niekomu pomôže viera, inému rozhovor so psychológom či kamarátom, vždy by ste mali mať niekoho, komu sa môžete so svojimi obavami a starosťami zveriť. Je dôležité, aby sa opatrovateľ mal na koho obrátiť aj v momentoch, keď si myslí, že to už ďalej nezvládne.
 
Infolinka ZADARMO

Po - pi | 8:30 - 16:00
0800 444 006

Logo Nutridrink

PORADŇA ODBORNÍKA O VÝŽIVE V CHOROBE

Otázka od: Nina C. (13. 8. 2017)

Dobry den,mam UC,po porode bol relaps,teraz mam lieky a bio liecbu,ale este to nie je 100%tne.schudla som a ako keby...viac >>

Odpoveď odborníka

Dobrý deň,
dôležité je jesť pravidelne (napr. po 3 hodinách) a pestrú stravu.
Rozhodne sa netreba...

 
 
 

NUTRITEST

 
 
 
Nutridrink - silnejší v boji s ochorením
Nové 4-kusové balenie prípravkov z radu Nutridrink
 
 
 
všetky videá

Video

 

Výživa v chorobe - malnutrícia

spustit video

 

Súťaž

 

Súťaženie je úplne jednoduché. Stačí správne odpovedať na naše súťažné otázky a cena môže byť vaša.

 

VAŠE PRÍBEHY

Toto nie je reklama, toto je zazrak

Tak popisujem Vas produkt - Nutridrink - vyziva vchorobe / mlieck ochutene/, ktore pred mnoharokmi...

pokračovanie príbehu | pravidlá
 
VLOŽIŤ VLASTNÝ PRÍBEH